Saturday 7 March 2015

Tips untuk 'Flawless Skin'

KULIT FLAWLESS CANTIK BERSAMA SHAKLEE

Flawless Skin


Assalamualaikum wrt semua.
Lately ni selalu baca pos kawan2 mengadu tentang masalah kulit mereka. Lagi-lagi bila dah nak masuk 4 series ni. Jangan risau, Shaklee kan ada hihi. Shaklee ni berkesan, tahan lama dan selamat. Sudah 50 tahun usia Shaklee, awak tidak perlu ragu-ragu nak consume
So ini adalah supplement Shaklee yang ambil utk penjagaan kulit: ESP, Vitamin E, Vitamin C, B-complex, Collagen Powder

1. JERAWAT
Untuk kes jerawat yang biasa, suggest ambil VITAMIN C. Vitamin C ni akan halang jerawat degil tu tumbuh dengan lebih cepat. Untuk mereka yang kerap tumbuh jerawat waktu stress, B-COMPLEX adalah pilihan anda. Manakala bagi mereka yang selalu tumbuh jerawat waktu period atau ketika hormon tidak stabil, GLA-Complex yang anda patut miliki

2. PARUT JERAWAT

Untuk atasi masalah parut jerawat ni, ada 2 produk yang sesuai iaitu ESP dan VITAMIN E. Vitamin E adalah sejenis pil dan ESP pula adalah sejenis minuman. Terpulang pada anda untuk pilih yang mana. Kedua-dua ini juga boleh dibuat masker dan letak pada parut supaya parut lebih pudar dengan cepat. Sel-sel baru juga akan terhasil untuk membaiki kulit muka yang sudah rosak itu.

3. JERAGAT
Tahu kan pigmentasi adalah punca utama jeragat ni? Untuk masalah ini, Shaklee yang akan disuggestkan pada anda ialah ESP. ESP boleh melambatkan pertumbuhan pigmentasi.

4. TONA MUKA TIDAK SEKATA, KUSAM, KULIT GELAP
Untuk semua masalah di atas ini, produk yang paling anda sesuai untuk ambil adalah VITAMIN C dan COLLAGEN POWDER. InshaaAllah jika anda konsisten consume, kulit anda akan jadi lebih sekata, lebih fresh, kulit jadi lebih cerah (bukan bahagian muka sahaja yer), muka jadi lebih pinkish, radiant dan glowing.

5. BERMINYAK
Kulit berminyak boleh diatasi dengan ESP dan Vitamin E. Minyak ini harus diatasi dengan cepat kerana minyak inilah yang menyebabkan kulit kita jadi lebih worst. Jerawat mulai tumbuh dan kemudian hari menjadi parut jerawat pula.

6. KULIT KERING
Untuk mereka yang mempunyai kulit kering, produk yang akan dicadangkan ialah VITAMIN C dan ESP. Muka awak akan jadi lebih fresh dan lembab. Selalunya mereka yang ada kulit kering ni juga ada masalah kulit mengelupas bukan? InshaaAllah boleh diatasi masalah ini. Mereka yang kerja atau studi dalam aircond juga sesuai mengambil dua produk ini.

7. BINTIK-BINTIK HITAM DAN PUTIH
Bintik2 ni juga salah satu punca jerawat tumbuh dengan lebih cepat. Untuk masalah ini, produk yang akan anis suggestkan adalah VITAMIN E.
****************
Risau anda tiada bajet? Jangan risau kerana semua produk Shaklee tahan untuk jangka masa yang panjang. Contohnya:
ESP - 2 hingga 3 bulan
VITAMIN E - 4 bulan
VITAMIN C - 6 bulan
B-COMPLEX - 4 bulan
COLLAGEN POWDER - 2 hingga 3 bulan
Jimat bukan? Kiranya awak hanya perlu restock dalam tempoh 2-6 bulan sahaja. Masih sempat nak cantik2 before raya ni


No comments:

Post a Comment